امیر نوری

استاد امیر نوری در سال 1320 در تهران دیده به جهان گشود.

وی گویندگی رادیو را در 22 سالگی آغاز کرد. وی از برجسته ترین گویندگان رادیو به شمار می رود که مهارت فوق العاده ای در خواندن اشعار بزرگان شعر و ادب پارسی دارد. زمزمه ی مناجاتهای او در ماه مبارک رمضان یکی از مهمترین آثار حرفه ای اوست.

وی با خواندن عبارت: «همه از خداییم به سوی خدا برویم» پیش از مناجات ملکوتی «ربنا»ی استاد شجریان ، در طول چند دهه ی گذشته ،حس و حال وصف ناپذیری را به روزه داران و مهمانان ضیافت الهی می داد.

فعالیت اصلی وی در رادیو شکل گرفت اما اجرای برخی از برنامه های ادبی در تلویزیون را نیز برعهده داشته است. 

از ایشان آثار بسیاری در آرشیو رادیو وتلویزیون ملی ایران و همچنین سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به یادگار مانده است که در کنار کتاب و تألیفات دیگری که در زمینه ی گویندگی و فن بیان داشته اند به عنوان ذخیره ی ارزشمندی در حوزه ی آثار ماندگار فرهنگی و آموزشی به شمار می روند.

با توجه به صبغه ی فرهنگی و آموزشی ایشان در گروه علمی آموزشی صدای مرکز آموزش صداوسیما که در دهه ی 1380 تا 1390 شکل گرفته بود، از ایشان دعوت کرده ایم که اجرای چند کارگاه آموزشی در زمینه ی فن بیان و همچنین حافظ خوانی را در «آکادمی آنلاین سرزمین هنر» برعهده بگیرند تا عموم علاقمندان گویندگی و فن بیان از محضر این استاد برجسته بهره مند شوند.